Hur fungerar en storstädning med fast pris? +
Vi går noggrant igenom hela ditt hem för att säkerställa att varje yta och hörn är skinande rent. Vårt pris beräknas per kvadratmeter och anpassas efter storleken på din bostad – perfekt för dig som vill ha full kontroll och transparens. Kika gärna på vår checklista för att se exakt vad som ingår och hur vi kan hjälpa dig att skapa ett rent och trivsamt hem!
Finns extra tillägg? +
Ja det finns om du vill ha: Fönsterputsning +249 kr/tim (min 2 timmar) Rengöring av kylskåp invändigt +249kr Balkongstädning +399kr
Vem ansvarar för städmaterial? +
Vi tar med oss rengöringsmedel och rengöringsdukar ni behöver ha en fungerande dammsugare och golvmopp med hink.
Måste jag vara hemma vid storstädningen? +
Nej, du behöver inte vara hemma under hela städningen. Det är dock viktigt att du är på plats för att släppa in vår personal. Vi rekommenderar också att du är tillgänglig i slutet av städningen för att godkänna resultatet.
Vad gäller om min bostad är mycket smutsig? +
Om vår personal upptäcker att bostaden är kraftigt nedsmutsad (t.ex. nikotinfläckar eller ingrodd smuts på golv, i kök eller badrum), kommer vi att kontakta dig för att komma överens om ett extra tillägg, till exempel fler arbetstimmar. Garantin för storstädning gäller inte i dessa fall. Vi rekommenderar att du godkänner städningen på plats vid städningens avslut för att säkerställa att allt är i sin ordning. Om städkontrollen inte utförs direkt efter städningen, tas inga klagomål i beaktande och städningen anses vara godkänd.
Finns det särskilda skäl för att ni kan vägra utföra jobbet? +
HemFresh AB äger rätt att, om särskilda skäl föreligger, vägra utföra jobbet. Med särskilda skäl avses t.ex. att kunden har orimliga krav, inte tar hänsyn till allmänna villkor i sitt agerande, eller att arbetsmiljön är undermålig, ohälsosam eller på annat sätt sådan att HemFresh inte kan utföra tjänsten på ett effektivt och bra sätt.
Är ni försäkrade? +
Ja, vi har ansvarsförsäkring för upp till 10 miljoner!
Vad gör jag om jag inte är nöjd med städningen? Hur fungerar garantin hos Hemfresh? +
Vi erbjuder en städgaranti på 24 timmar. Om du inte är nöjd med städningen, kontakta oss inom 24 timmar och berätta vilka områden som inte uppfyller dina förväntningar, så kommer vi tillbaka och åtgärdar det. Garantin gäller vid normal nedsmutsning. För ärenden som anmäls senare eller gäller skador orsakade av vår personal kan vi tyvärr inte erbjuda åtgärder.
Är er personal tillförlitlig? +
Personalen är HemFresh största och viktigaste resurs. Vi är mycket noga när vi väljer vilka personer som får arbeta hos oss. Nyanställda hemfräshare får arbetsplatsintroduktion och intern utbildning .
Hur betalar jag? +
Du betalar din räkning mot faktura i efterskott. Vi skickar fakturan via e-mail.
Är priserna för hushållsnära tjänster inklusive Rut avdrag? +
Nej, alla priser är efter Rut avdrag. Det står klart under varje pris
Har ni någon framkörningsavgift eller resetillägg? +
-Nej, inte om bor du inom 45 minut från T-centralen. Bor du utanför, eller om området är svårtillgängligt så tillkommer ett resetillägg på 299 kr.
Kostar det något att betala mot faktura? +
-Det kostar inget om du accepterar att få fakturan genom e-mail. Om du vill ha den skickad via vanlig post tar vi en administrativ avgift på 79kr.
Vad gäller om jag vill avboka? +
Avbokningar av hemstädning som inkommer senast 24 timmar före städtillfället godtas. Vid senare avbokning debiteras kunden för 2 timmars arbete. Observera att under helger, röda dagar och efter kontorstid tar vi endast emot avbokningar via e-post på: info@hemfresh.se.
Måste jag lämna ut nycklarna? +
Nej, det är inte nödvändigt om du kan garantera att någon är på plats när städningen börjar. Nyckelhanteringen kan anpassas efter vad som passar er bäst, och vi är vana vid att hantera både nycklar och larm. - Om ni väljer att lämna en nyckelkopia till oss får ni en nyckelkvittens, och vi tar fullt ansvar för nycklarna. - Ett annat alternativ är att vi kommer överens om att lägga nyckeln på ett bestämt gömställe.
Vad händer om jag glömmer att lämna nyckeln eller inte är på plats som överenskommet? +
Om våra medarbetare anländer och inte kan utföra sitt arbete på grund av att kunden inte följt överenskommelsen, måste vi tyvärr debitera för den förlorade arbetstiden. I sådana fall debiteras två timmars arbete.
Hur fungerar Rut avdraget? +
RUT-avdraget är en skattereduktion som ger dig möjlighet att dra av 50 % av arbetskostnaden för hushållsnära tjänster, som städning, barnpassning och trädgårdsarbete. Du kan få upp till 75 000 kronor i avdrag per år. Företaget som utför tjänsten ansöker om avdraget åt dig, och du betalar då en lägre kostnad direkt på fakturan.