Hur bokar jag en flyttstädning? +
- Det är enkelt! Fyll i vår intresseanmälan så får du en prisuppgift direkt. Skicka den till oss eller ring Hemfresh på telefonnummer 08-410 115 20.
Vad ingår i flyttstädning? +
- Under rubriken "Ingår i flyttstädning" kan du gå igenom vår checklista för flyttstädning.
Erbjuder ni timtaxa eller fast pris för flyttstädningen? +
- Vi erbjuder flyttstädning till fast pris. Priset beräknas per kvadratmeter, och vi är upp till 30% billigare än våra konkurrenter i Stockholm. Priset gäller vid normal nedsmutsning. Moms, resor och städmaterial ingår i priset.
Måste jag vara hemma vid flyttstädningen? +
- Nej, du behöver inte vara hemma under hela städningen. Det är dock viktigt att du är på plats för att släppa in vår personal eller lämnar nycklarna på vårt kontor. Om du har möjlighet rekommenderar vi att du kommer i slutet av städningen för att godkänna arbetet.
Jag tycker att städningen blev dåligt utförd, vad gör jag? Hur fungerar Hemfresh städgaranti? +
Vi erbjuder 7 dagars städgaranti. Kontakta oss och beskriv de områden du tycker inte har blivit ordentligt städade, så kommer vi tillbaka och åtgärdar det. Garantin gäller vid normal nedsmutsning av bostaden. Ärenden om brister i städningen som inkommer efter garantitiden handläggs inte.
Min bostad är hårt smutsad, vad gäller då? +
- Om städarna upptäcker att bostaden är hårt smutsad (t.ex. nikotinfläckar, ingrodd smuts på golv, kök eller badrum) gäller följande: Vi kontaktar dig för att komma överens om ett extra tillägg, till exempel extra timmar per person. Priset är 299 kr per timme inklusive moms efter RUT-avdrag. Flyttstädningsgarantin gäller inte. Godkännande av städningen måste ske på plats och vid avslutningen av flyttstädningen. Om städkontrollen inte utförs direkt efter flyttstädningen, beaktas inga klagomål och städningen anses vara godkänd.
Är ni försäkrade? +
Ja, vi har ansvarförsäkring för upp till 10 miljoner!
Är personal försäkrade? +
Ja, all vår personal är försäkrade mot skador som uppstår under arbetstid.
Är er personal tillförlitlig? +
Personalen är HemFresh största och viktigaste resurs. Vi är mycket noga när vi väljer vilka personer som får arbeta hos oss. Nyanställda hemfräshare får arbetsplatsintroduktion och intern utbildning .
Hur betalar jag? +
Du betalar din räkning mot faktura i efterskott. Vi skickar fakturan via e-mail.
Har ni någon framkörningsavgift eller resetillägg? +
-Nej, inte om bor du inom 45 minut från T-centralen. Bor du utanför, eller om området är svårtillgängligt så tillkommer ett resetillägg på 299 kr.
Kostar det något att betala mot faktura? +
-Det kostar inget om du accepterar att få fakturan genom e-mail. Om du vill ha den skickad via vanlig post tar vi en administrativ avgift på 79kr.
Vad gäller om jag vill avboka? +
Avbokningar av hemstädning som inkommer senast 24 timmar före städtillfället godtas. Vid senare avbokning debiteras kunden för 2 timmars arbete. Observera att under helger, röda dagar och efter kontorstid tar vi endast emot avbokningar via e-post på: info@hemfresh.se.
Vad händer om jag inte har lämnat nyckeln och inte är på plats som överenskommet? +
- Om våra medarbetare anländer och inte kan utföra sitt arbete på grund av att nyckeln inte har lämnats eller att du inte är på plats som överenskommet, måste vi tyvärr debitera för den förlorade arbetstiden. I sådana fall debiteras två timmars arbete.
Hur fungerar Rut avdraget? +
RUT-avdraget är en skattereduktion som ger dig möjlighet att dra av 50 % av arbetskostnaden för hushållsnära tjänster, som städning, barnpassning och trädgårdsarbete. Du kan få upp till 75 000 kronor i avdrag per år. Företaget som utför tjänsten ansöker om avdraget åt dig, och du betalar då en lägre kostnad direkt på fakturan.