Erbjudande prova hemstädning för bara : 149 kr/tim***

hemfresh hemstadning

Varför ska du välja oss för hemstädning i Solna? 

  • Prisvärdhet Garanterad: Upptäck Solnas mest prisvärda hemstädning. Hög kvalitet till rimliga priser.
  • Enkel och Bekväm:  Inget krångel. Enkelt abonnemang, bara en månad uppsägningstid!
  • Över 12 Års Erfarenhet: Expertis i hemstädning. Vi gör ditt hem skinande rent.
  • Konsekvent Trygghet: Samma pålitliga städerska varje gång för din trygghet och komfort.
  • Exceptionell Personal: Våra yrkeskunniga städare strävar efter att överträffa dina förväntningar.
  • Nöjd-Kund-Garanti: Din tillfredsställelse är vårt mål. Fullständig garanti på allt utfört arbete.
  • Kontakta oss: 08 410 11520

Hur fungerar provstädningen?

  • Provstädningen pris är: 149 kr/tim* .
  • Provstädningen är inte bindande.
  • På provstädningsdagen kommer en arbetsledare tillsammans med en eller två städerskor.
  • Provstädningen är en grundligare städning där vi går igenom hemmet, samtidigt som våra städerskor lär sig ditt hem.
  • Tänk på att provstädningen alltid tar ett antal timmar mer än den vanliga hemstädningen!
  • Efter provstädningen tilldelas en städerska som kommer vara den fasta städerskan som besöker hushållet.
  • Hemstädning pris finns här! .

Kundrecensioner

Mycket nöjda! Jag vill tacka Hemfresh för det otroligt bra städade huset jag lämnade ifrån mig!
Var tvungen att beställa en flyttstädning på kort varsel och jag blev supernöjd med resultatet.
Bra pris och bra städat!

Marie Lindkvist

Har haft hemfresh i två år och är jättenöjd och belåten med min städerska, hon är fantastik!
Kontakten som jag har haft med kundtjänst har jag fått alltid ett positivt bemötande.
Sussane E

Tack för ert fantastiskt jobb. Rekommenderar er varm. Har varit kund hos er i Fyra år redan. Lena är väldigt duktig.
Barbro A

Läs våra Kundomdömen  

Checklista för regelbunden hemstädning i Solna

 

Beräkna pris & Boka här!


 
Måndag - Fredag
249 kr/timme
  • Hemstädning Solna priser.
  • Professionell städning med schyssta priser i Solna!
  • Priset är efter RUT-avdrag.
  • Inklusive moms.

FAQ Vanliga frågor provstädning - hemstädning

Hur bokar jag en provstädning?

- Enkelt, fyll vår Intresseanmälan och skicka den eller ring Hemfresh på tel: 08-410 11520.

Hur fungerar en provstädning?

- På provstädningsdagen kommer en arbetsledare tillsammans med en eller två städerskor. - Provstädningen är en grundligare städning där vi går igenom hemmet, samtidig som våra städerskor lär sig ditt hem. - Tänk på att provstädningen tar alltid ett antal timmar mer än den vanliga hemstädningen! - Efter provstädningen tilldelas en städerska som kommer att vara den fasta städerskan som besöker ditt hushåll. - Vår arbetsledare förklarar våra rutiner för er och ni som kund kan ställa era frågor.

Är provstädning bindande?

- Provstädningen är inte bindande. Efter utfört provstädning bestämmer ni själv om vi får komma tillbaka och fortsätta med regelbunden städning..

Vem ansvarar för städmaterial ?

Ni står för städmaterial och för en fungerande dammsugare. Vi kan komma överens om att vi ska ta hand om städmaterial

Måste jag vara hemma vid provstädning?

-Nej, du behöver inte vara hemma under hela städningen. Det är dock viktigt att du finns på plats och släpper in vår personal, visa var städmaterialet finns samt visar runt din bostad. Det går bra att kvittera ut nycklar om så önskas.

Kan jag lita på HemFresh? Har ni kundreferenser?

Hemfresh är en flexibel städfirma med prisvärda priser och 10 års erfarenhet i branschen. Vi har cirka 400 abonnerade kunder och 36 glada hemfräschare

Är ni försäkrade?

Ja, vi har ansvarförsäkring hos IF för upp till 10 miljoner!

Är personal försäkrade?

Ja, all vår personal är försäkrade mot skador som uppstår under arbetstid.

Är er personal tillförlitlig?

Personalen är HemFresh största och viktigaste resurs. Vi är mycket noga när vi väljer vilka personer som får arbeta hos oss. Nyanställda hemfräshare får arbetsplatsintroduktion och intern utbildning .

Hur betalar jag?

Du betalar din räkning mot faktura i efterskott. Vi skickar fakturan via e-mail.

Är priserna för hushållsnära tjänster inklusive moms?

Ja, alla priser till privata kunder är inklusive moms. Det står klart under varje pris

Har ni någon framkörningsavgift eller resetillägg?

-Nej, inte om bor du inom 45 minut från T-centralen. Bor du utanför, eller om området är svårtillgängligt så tillkommer ett resetillägg på 299 kr.

Kostar det något att betala mot faktura?

-Det kostar inget om du accepterar att få fakturan genom e-mail. - Om du vill ha den skickad via vanlig post och inte begär skattereduktion för husarbetet tar vi en administrativ avgift på 49kr. - Om du vill ha den skickad via vanlig post och begär skattereduktion för husarbetet tar vi en administrativ avgift på 79kr. - Om du vill ha den skickad via e-mail och begär skattereduktion för husarbetet tar vi en administrativ avgift på 49kr.

Vad gäller om jag vill avboka?

Avbokningar av hemstädning inkomna senast 24 timmar före städtillfället godtas, i annat fall debiterar vi kunden med 2 timmars arbete. För flyttstädning, storstädning och fönsterputsnin avbokningar ska ske 48 timmar innan städtillfället. För senare avbokning debiteras vår minimidebitering pris. Avbokningar får inte lämnas via telefonsvarare.om så är fallet kommer vi att hantera det som en sen avbokning. Regler gäller ej akutbokning. Observera att under helg och röda dagar och efter kontorstid sker avbokningen via mail:info@hemfresh.se

Jag tycker att städningen blev dålig utfört, vad gör jag? Hur fungerar Hemfresh garanti?

-Vi har det så kallade "Nöjd Kund Garanti" vilket innebär att vi går igenom den arbetsbeskrivning som du och vår arbetsledare hade kommit överens och sen kan du påpeka områden du tycker har blivit missköta. Vi tar direkt kontakt med våra arbetare och påpekar om att du är missnöjd och försöker rätta till det. - Vi lämnar garanti på städningen, 24 timmar fr.o.m städningstillfället för Hemstädning och 3 dagar för Flyttstädning. Ärenden om fel på städningen eller om skada orsakade av vår personal inkomna senare än dem påpekade timmar handläggs inte.

Måste jag lämna ut nycklarna?

Nej, om du garanterar någon kommer vara på plats när städningen börjar. Nyckelrutiner kan anpassas på det sättet som passar er bäst. Vi är vana med både nycklar och larm. - När ni lämnar en nyckelkopia till oss får ni en nyckelkvittens och då har vi fullt ansvar för nycklarna. - Ett annat alternativ är att lägga nyckeln på ett överenskommet gömställe – t.ex. en blomkruka utanför huset. - Hemfresh frigörs från ansvar om nycklar om kunden själv ber oss lämna dessa på plats via t.ex. brevinkastet.

Vad händer om jag glömmer att lämna nyckel eller är inte på plats så som vi hade kommit överens?

D- Om våra medarbetare kommer på plats och inte kan utföra sitt jobb pga kundens fel, måste vi ta betald för medarbetarnas förlorade tid. Vi debiterar två timmar på vår billigaste tariff dvs 2x 159 = 319kr.

Hur fungerar Rut-avdraget?

Från och med den 1 januari 2016 gäller nya regler för rutavdrag. Rutavdraget är fortfarande 50 procent av arbetskostnaden. Skattereduktionen är maximalt 25. 000kr per person och år. Det gäller för personer med taxerbara inkomster. Skatteverket har information om hur mycket du utnyttjad av din reduktion. Flera personer i samma hushåll kan nyttja denna skattereduktion.