Vanliga frågor storstädning

Hur bokar jag en Storstädning?

- Enkelt, fyll vår Intresseanmälan så får du en prisuppgift direkt och skicka den eller ring Hemfresh på tel: 08-410 11520.

Hur fungerar en storstädning?

- Storstädning är en grundligare städning där vi går igenom hemmet. - Under rubriken "Ingår i storstädning" kan du gå igenom storstädning check lista

Erbjuder ni timtaxa eller fast pris för storstädningen?

- Vi erbjuder storstädning till fast pris. Priserna är räknade per kvadratmeter och vi är upp till 30% billigare än våra konkurrenter i Stockholm. Priser gäller vid normal nedsmutsning. - I priset ingår moms, resor och rengöringsmedel.

Vem ansvarar för städmaterial ?

- Vi tar med oss rengöringsmedel och rengöringsdukar ni står för golvmopp med hink och en fungerande dammsugare. - Om du saknar städutrusning hemma det går att lösa. Vi åker med bilen med våra städutrusning för en extra kostnad.

Måste jag vara hemma vid storstädningen?

-Nej, du behöver inte vara hemma under hela städningen. Det är dock viktigt att du finns på plats och släpper in vår personal samt kommer i avslutning av storstädning godkänner den.

Jag tycker att städningen blev dålig utfört, vad gör jag? Hur fungerar Hemfresh garanti?

-Vi 48 timmar städgaranti. Kontakta oss och beskriv områden du tycker har blivit missköta. Vi återkommer och rättar till det. Garanti gäller vid en normal smutsig bostad. - Ärenden om fel på städningen eller om skada orsakade av vår personal inkomna senare än dem påpekade timmar handläggs inte.

Min bostad är hård smutsad, vad gäller det?

Vid upptäckt av städaren att objektet är hårt smutsad (t.ex. nikotinfläckar, ingrodd smuts på golvet i köket, badrum etc.) Gäller den här: 1) Vi ringer och kömmer överens om extra tillägg. T.ex extra timmar per person. Priset per timme 199kr inkl moms efter RUT. 3) Flyttstädningsgaranti gäller inte. Godkännande av städning måste ske på plats och i avslutning av flyttstädning. 4) Om städkontroll ej utförs direkt efter flyttstädning så beaktas ej klagomål och städningen ses som godkänd.

Kan jag lita på HemFresh? Har ni kundreferenser?

Hemfresh är en flexibel städfirma med prisvärda priser och 10 års erfarenhet i branschen. Vi har cirka 400 abonnerade kunder och 36 glada hemfräschare

Är ni försäkrade?

Ja, vi har ansvarförsäkring hos IF för upp till 10 miljoner!

Är personal försäkrade?

Ja, all vår personal är försäkrade mot skador som uppstår under arbetstid.

Är er personal tillförlitlig?

Personalen är HemFresh största och viktigaste resurs. Vi är mycket noga när vi väljer vilka personer som får arbeta hos oss. Nyanställda hemfräshare får arbetsplatsintroduktion och intern utbildning .

Hur betalar jag?

Du betalar din räkning mot faktura i efterskott. Vi skickar fakturan via e-mail. -Fakturan skickas via e-mail. - För RUT avdrag administration tar en avgift på 49kr. - Om du vill ha den skickad via vanlig post och begär RUT avdrag tar vi en administrativ avgift på 79kr.

Har ni någon framkörningsavgift eller resetillägg?

-Nej, inte om bor du inom 45 minut från T-centralen. Bor du utanför, eller om området är svårtillgängligt så tillkommer ett resetillägg på 299 kr.

Vad gäller om jag vill avboka?

Avbokningar av storstädning inkomna senast 48 timmar före städtillfället godtas, i annat fall debiterar vi kunden med 2 timmars arbete. Avbokningar får inte lämnas via telefonsvarare eller sms. Ring oss eller skicka email. Regler gäller ej akutbokning. Observera att under helg och röda dagar och efter kontorstid sker avbokningen bara via email: info@hemfresh.se

Måste jag lämna ut nycklarna?

Nej, om du garanterar någon kommer vara på plats när städningen börjar. - Hemfresh frigörs från ansvar om nycklar om kunden själv ber oss lämna dessa på plats via t.ex. brevinkastet.